
Wymiany i zwroty
Klient w ciągu 14 dni może złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy zakupu dokonanego na zasadach sprzedaży internetowej bez podania przyczyny.
Reklamacje i zwroty
- Klient, który nabył towar ma prawo złożyć reklamację. Reklamacja złożona przez osobę nieuprawnioną pozostawiana jest bez rozpoznania.
- Właściciel jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji Usługi.
- Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez Właściciela odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać:
- a) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Klienta;
- b) określenie przedmiotu reklamacji;
- c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- d) datę złożenia zamówienia
- e) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku gdy Klient żąda ich wypłaty;
- f) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłego zamówienia;
- g) podpis Klienta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- W przypadku gdy reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 4 pkt a) -e), h) lub i), Właściciel niezwłocznie informuje Klienta o konieczności jej uzupełnienia.
- W przypadku gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych ust. 4 pkt a) -e), h) lub i), Właściciel, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa Klienta do jej uzupełnienia w terminie 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
- Jeżeli w reklamacji nie została określona kwota, o której mowa w ust. 4 pkt g), a prawo do odszkodowania lub zwrotu innej należności nie budzi wątpliwości, Właściciel traktuje reklamację tak, jakby kwota ta była określona.
- Reklamacja może być złożona pisemnie na adres Aleje Jerozolimskie 81, 02-001 Warszawa lub mailowo na adres: sklep@twojezdrowie.sklep.pl.
- Właściciel niezwłocznie potwierdza przyjęcie reklamacji w formie pisemnej lub mailowej.
- Reklamacja może być złożona w terminie 2 lat od daty wydania zamówionego towaru, jeżeli w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia nieprawidłowości zawiadomił o nich Właściciela. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
- Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ust. 10, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Klient jest powiadomiony.
- Właściciel rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia poprzez udzielenie w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację.
- Każda odpowiedź na reklamację zawiera:
- a) firmę, która rozpatruje reklamację;
- b) powołanie podstawy prawnej;
- c) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;
- d) w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty;
- e) w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu;
- f) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym;
- g) podpis podmiotu upoważnionego do rozpoznania reklamacji.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację zawiera dodatkowo uzasadnienie faktyczne i prawne oraz jest doręczana przesyłką poleconą.
- Odpowiedź na reklamację jest ostatecznym rozstrzygnięciem w sprawie i wyczerpuje drogę wewnętrznego postępowania reklamacyjnego. Dalsze spory mogą być skierowane na drogę postępowania przez sądem powszechnym lub na drogę postępowania polubownego, czy też mediacji.
- W przypadku, gdy Klient będzie chciał wdać się w spór z Właścicielem ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży mogą być rozwiązywane w trybie mediacji przez mediatorów Centrum Mediacji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, stosownie do regulaminu tego Sądu, obowiązującego w dniu skierowania wniosku o mediację
Prawo odstąpienia od umowy
- Każdemu Klientowi, korzystającemu ze sklepu internetowego twojezdrowie.sklep.pl przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej umowy zakupu towaru, bez podania przyczyny, w terminie opisanym poniżej. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać wysłane na adres Aleje Jerozolimskie 81, 02-001 Warszawa lub na adres e-mail: sklep@twojezdrowie.sklep.pl. Prawo do odstąpienia przysługuje Klientowi w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Klienta towaru. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres podany powyżej.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć za pomocą formularza dostępnego TUTAJ
- Właściciel przesyła Klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli jest ono skuteczne.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Właściciela. Właściciel nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez Klienta jest wyłączone w odniesieniu do umów:
- a) w której przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku odstąpienia od umowy koszt dostarczenia zwracanego towaru ponosi Klient.